رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز از شناسایی نقاط خطر پذیر و درجه بندی ساختمان‌های حساس، ادارات مهم و... خبرداد و بیان کرد: ۲۲ نقطه خطر پذیر و مهم شهر شیراز نیز شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 15 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمدجواد شمسایی در نشست خبری با خبرنگاران از شناسایی نقاط خطر پذیر و درجه بندی ساختمان‌های حساس، ادارات مهم و... خبرداد و بیان کرد: ۲۲ نقطه خطر پذیر و مهم شهر شیراز نیز شناسایی شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال 92 گفت: طی سال گذشته اقدامات زیرساختی خوبی در راستای خرید تجهیزات، مطالعات و... انجام گرفته است.

وی با اشاره به ۱۶۲ قانون بالادستی مدیریت بحران در حوزه شهرداری‌ها، ابراز کرد: پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی از جمله این قوانین را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری شیراز در خصوص پیش بینی حوادث و موضوعات پیرامونی آن آمادگی مقابله را دارد.

شمسایی با اشاره به جذب ۷۳ درصدی بودجه این اداره در سال ۱۴۰۱، گفت: سال گذشته 45 دستگاه پمپ برای مقابله با سیلاب خریداری شده است.

وی افزود: امسال نیز از ۴۳ میلیارد اعتبار ۳۳ میلیارد تخصیص گرفته‌ایم.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز با بیان اینکه براساس نوع بحران و حادثه فرمانده آن مشخص می‌شود و براساس قانون و ابلاغیه‌ها ورود می‌کنیم، بیان کرد: مدیریت بحران یکی از بزرگترین اقدامات خطرپذیری شهر است که در حوزه سیل، فرونشست، زلزله هشدارهای لازم صادر می‌شود.

شمسایی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران در حوزه انسانی است و این تخریب را به همراه دارد، یادآور شد: برای طرح جامع پدافند غیر عامل شیراز مطالعاتی در ۶ فصل انجام شده و به سازمان تهران ارسال شده است تا در شورای شهر به تصویب برسد.

شمسایی با اشاره به خرید بیش از ۲ میلیارد تجهیزات برای این اداره، افزود: دو کمپ جنت و زیباشهر در اختیار مدیرت بحران شهرداری است که در زمان حادثه به عنوان محل اسکان اضطراری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط استانداردی که برای این کمپ ها درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیارد در کمپ زیبا شهر از گذشته تاکنون هزینه شده است و تا ۲۰ هزار نفر را می توان در آن اسکان داد.

شمسایی اضافه کرد: در کمپ جنت نیز ۱۱۳ دستگاه کانکس ویژه مستقر است و ۶۰ دستگاه کانکس عادی است‌.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: ۳ انبار در سه نقطه شهر شیراز نیز از سال گذشته توسط مدیریت بحران ساخته شده است و در هر منطقه از شهرداری شیراز نیز درحال ایجاد انبار ویژه هستیم.

شمسایی افزود: 300 چادر هلال احمری به عنوان پشتیبان در ابنار موجود است.

شمسایی ازآغاز طرح های آبخیز داری و مطالعات صورت گرفته در این حوزه خبرداد و افزود: در این خصوص ۴ مانور انجام گرفته است که یکی از آنها مانور اطفا حریق مراتع بوده است.

وی به اولین مانور آوار برداری در بافت تاریخی شیراز اشاره و گفت: در این موضوع ضعف‌هایی وجود دارد و صرفا آتش نشانی به دلیل گشت زنی هایی که دارد می‌تواند نقاط آسیب پذیر در بافت را تشخیص دهد لذا تصمیم گرفته شد که در این‌محدوده برای مقابله با بحران مانوری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار